مصري بوست
الأحد 14 يوليو 2024 05:37 صـ 7 محرّم 1446 هـ

سعد الصغير يهاجم بوسي: معزمتناش في فرحها عشان إحنا بيئة وعارفين تاريخها

  بوسي
بوسي

هاجم المطرب الشعبي سعد الصغير، المطربة بوسي، بعد وفاة والدها الحاج محمد شعبان، أمس عن عمر ناهز 85 عامًا، مُتأثرًا بأمراض الشيخوخة، بعد أزمته الشهيرة مع ابنته مؤخرًا.

وقال سعد الصغير زعلان من بوسي جدًا حتى لو أبوها جاحد كان ممشيها مبتاكلش، إحنا بنروح عزاء ناس مبنعرفهمش؛ تعتبر إنه بتاع أمن غلبان تروح تديله أي حاجة.. دي بتنزل من العربية وتدي بتاع الركنة 100 جنيه.. اعتبريه شغال معاكي في الفرقة.. الحنية محدش بيشتريها.

وأضاف سعد الصغير، أن بوسي تخلت عن من وقف بجانبها مثل المنتج أحمد السبكي، مردفا: أحمد السبكي وقف معاكي لما كان جوزك حابسك، وحمدي بدر ده اللي عملك ومعزمتناش في فرحنا، وإحنا بالنسبة لها بيئة.

وتوفي أمس، الحاج محمد شعبان والد المطربة بوسي، والذي أثار جدلًا واسعًا مؤخرًا، بسبب تصريحاته عن تخلي ابنته عنه، وفي الوقت ذاته؛ خرجت بوسي، وروت مأساتها منذ الطفولة مع والدها.

وتعود أسباب خلاف بوسي مع والدها إلى مهاجمته لها عبر وسائل التواصل الاجتماعي، حيث اتهمها في أكثر من مناسبة، بأنها لا تتواصل معه منذ عامين، بالإضافة إلى توقفها عن إرسال الأموال إليه.

وكشف والدها محمد شعبان، أنه بعد مهاجمته لبوسي؛ أرسلت له 2000 جنيه، وقالت له: إنسى إن لك بنت اسمها بوسى، وأنا نسيتها ومش عايز منها حاجة.